|
“De ce luati
medicamente cand nici nu ati incercat caile naturale de usurare a
durerii provocate de artrita?” Deseori intreb pacientii acest lucru. Le
aduc aminte ca ei nu inghit bombonele M&M ci medicamente puternice
care pot cauza complicatii majore. Mai mult, ei uita ca multe substante
naturale pot fi folosite nu doar la vindecare ci si la prevenirea
osteoartritei care vine o data cu imbatranirea.
Vitamina C
este cel mai analizat remediu natural. Osteoartrita este indeosebi o
deteriorare a cartilagiului si cand acesta este diminuat pe masura ce
imbatranesti, oasele se freaca unele de altele cauzand durere. Secretul
este de a mentine cartilagiul sanatos. O prima cale este folosirea unei
cantitati potrivite de vitamina C, care este necesara pentru crearea de
colagen, un ingredient important al cartilagiului.
Cercetatorii de la
Centrul Medical al Universitatii din Boston au studiat consumul de
vitamina C la 640 de oameni. Ei au descoperit ca cei cu un consum mai
ridicat de vitamina C au fost protejati impotriva avansarii
osteoartritei la genunchi. A incetinit de asemenea dezvoltarea durerii
la genunchi.
De
cata vitamina C este nevoie? Linus Pauling, de doua ori castigator al
Premiului Nobel a raportat ca, spre deosebire de animale, oamenii nu
produc vitamina C. Cei mai multi oameni sunt, prin urmare, deficitari
in aceasta vitamina. Pauling a luat 20 de miligrame (mg) zilnic. Doza
zilnica recomandata este de 75 mg. Daca decizi sa iei mai mult decat
cantitatea recomandata a acestei vitamine, discuta aceasta problema cu
doctorul tau. Cantitatile mari pot cauza diaree si crampe abdominale.
Daca
nu iti folosesti articulatiile le vei pierde. Exercitiile pompeaza
mecanismul care impinge elementele nutritive in articulatii, oferind
mijloacele de hranire a cartilagiului. Sunt convins ca consumul scazut,
lipsa consumului impreuna cu cantitatile inadecvate de vitamina C, sunt
principalele motive pentru care atat de multi oameni au nevoie de
modificari la solduri si genunchi.
Acidul Hialuronic
este un lubrefiant de exceptie. In cazurile de uzura a cartilagiilor si
frecarii os pe os ca in caxul coxartrozei, suplimentarea cu Acid
Hialuronic ajuta la lubrefierea incheiturii rezultand in reducerea
durerilor si reducrea uzurii articulatiei in urma frecarii os pe os.
Sulfatul (Clorhidratul) de glucozamina sau sulfatul de condroitin
ajuta la usurarea durerii? Aceasta ramane inca o intrebare fara
raspuns. Dar aceste suplimente au fost folosite multi ani in Europa
pentru a preveni si trata artrita. Glucozamina da cartilajului
structura sa. Condroitinul lucreaza impreuna cu glucozamina pentru a
atrage si pastra apa, oferind cartilajului efectul sau de amortizare.
Asa ca sa fiti siguri ca veti consuma zilnic fie cateva pahare de apa
fie alte lichide pentru a mentine cartilagiul genunchiului bine
hidratat.
Cateva
rapoarte arata ca pacientii care i-au 150 mg de glucozamina si 120 mg
de condroitin zilnic cu mesele lor au mai putine dureri si o mobilitate
crescuta, comparativ cu cei care au fost tratati cu placebo. Un studiu
belgian a aratat de asemenea ca pierderea de cartilagiu fie a incetinit
fie s-a oprit cand pacientii au luat aceste suplimente. Dar alte
rapoarte sunt mai putin entuziasmate de folosirea acestor suplimente,
sustinand ca ofera doar putin ajutor sau nu ajuta deloc.
Din
moment ce glucozamina este facuta din carcasa de crustaceu, oamenii cu
alergie la crustacei ar trebui sa evite consumului ei. Cei cu diabet ar
trebui sa verifice nivelul zaharului din sangele lor, deoarece studiile
pe animale arata ca aceste suplimente ar putea inrautati rezistenta la
insulina. Si condroitinul poate cauza sangerare la oamenii ce consuma
solventi de sange.
Unii cercetatori sugereaza ca folosirea zilnica a 12 grame de cartilaj de rechin in doze divizate, reducand-o pana la 3 grame zilnic, aduce de asemenea imbunatatiri.
In
prezent auzim tot mai multe despre importanta unei diete sanatoase.
Este o terapie puternica pentru orice boala, si artrita nu face
exceptie. Studiile arata ca o dieta puternic vegetariana are un
puternic efect anti-inflamator, care ar putea reduce durerea
articulatiilor.
Pacientii
cu artrita ar trebui sa se concentreze pe carbohidratii complexi precum
cereale, legume, vegetale si fructe intregi. Aceste alimente contin de
asemenea vitamine bogate in antioxidanti, minerale si compusi numiti
fitochimicale care ofera multe beneficii.
Acizii grasi omega-3 sunt bogati in acidul eicosapentenoic (EPA) si sunt prezenti in uleiurile de peste (de preferinta somon salbatic) sau foca. Ei pot ajuta la usurarea durerii artritei prin reducerea productiei de prostaglandine care cauzeaza durerea si inflamarea. Uleiul de in
(Flax seed oil) este o sursa buna pentru acizii grasi esentiali omega 3
de origine vegetala. In general necesarul recomandat este de
aproximativ de 360 mg de EPA de doua ori pe zi in timpul meselor.
Un raport al Clinicii Mayo sustine ca S-adenosil metionina (SAM-e),
un supliment nutritiv, a aratat ca poate reduce durerea si ca un
amestec ayurvedic de ghimbir, turmenic, tamaie si ashwagananda ar putea
oferi o reducere considerabila a durerii.
Dr. Gifford-Jones este un jurnalist medical si practica in Toronto
La lista de mai sus am mai adauga; Curcumin (Curcuma longa=turmeric), Noni (Morinda citrifolia), Bromelaina, Enzimele proteolitice, Serapeptaza (super enzima proteolitica) sau produsul anti-inflamator INFLAMO. Punem la dispozitie in aceasta farmacie toate aceste produse sau formulatii.
Un articol de:
W. Gifford-Jones, M.D.
16.08.2006
Epoch Times
Artrita:
Tratamentele naturale sunt mai sigure si pot fi mai eficiente decat
terapia prin medicamente. (Christopher Furlong/Getty Images)
|